Klanten vertellen
Jolinda voelde zich al jaren thuis in de showroom van Ford Wensveen. Jaarlijks vindt hier het Car Speeddate Event van Businessclub De Twijn plaats. Samen met Nico Treure zorgde zij er samen met de overige bestuursleden van de businessclub voor dat iedereen hartelijk werd ontvangen en het hen aan niets ontbrak. Tijdens de avond legde zij de deelnemers tussen alle Ford-modellen door vast met haar camera. Maar voor de koop van een auto kwam zij er niet. Tot voor kort. Want hoewel erg verknocht aan haar gifgroene Mazda2 stapte Jolinda toch over op een Ford-model. Heeft het Car Speeddate Event hier invloed op gehad?
Mazda liefhebber
Jolinda en haar man Erwin zijn echte Mazda liefhebbers. Haar man rijdt al jaren een Mazda via zakelijke lease en Jolinda was verknocht aan haar Mazda2. Ze waren bovendien trouw aan het merk en hun vaste dealer. Om op autokosten te besparen dachten ze erover de leaseauto van Erwin alleen nog maar zakelijk te gebruiken. De auto van Jolinda wilden ze dan inruilen voor een ruimere privéauto. “We wilden uitzoeken of we met één privéauto kosten konden besparen en toch royaal konden blijven rijden, zodat onze twee kinderen - inmiddels tiener en twintiger - tijdens vakanties en andere tripjes ook nog ruim konden zitten”, legt Jolinda uit.
Hartelijke ontvangst
In het verleden reed Erwin een Ford Mondeo in de lease. Dat vond hij toen ook een prettige auto. Dat feit spookte in het achterhoofd en zo opperde Jolinda om toch ook een praatje te maken bij Ford Wensveen. “Voor mij ook een vertrouwd adres vanwege het Car Speeddate Event. Het is bovendien geen pakje boter wat je zomaar van je spaargeld koopt. Je wilt meer opties bekijken.” Zoals ook gewend rond het Car Speeddate Event werden Jolinda en Erwin hartelijk ontvangen. Dit keer door Ronald. “Ronald luisterde naar onze wensen, maar liet ons ook nadenken over andere opties die misschien in ons budget pasten. Heel verfrissend! In eerste instantie vielen we voor de nieuwe Ford Focus. Daar zit echt alles op en aan. Wat een techniek en comfort. Wat een pracht auto! Maar met alle opties die wij wilden, steeg deze toch te ver boven ons budget uit.”
Twijfels
Jolinda en Erwin sliepen er een nachtje over en kwamen bij Ronald terug. Ze hadden twijfels over de wensen die zij voor zichzelf hadden gemaakt, maar in de praktijk anders uit de verf kwamen. “Wat zo fijn was: we werden deze keer weer net zo hartelijk ontvangen. Alle twijfels nam Ronald nogmaals met ons door en opties werden opnieuw besproken.” Jolinda en Erwin besloten een proefrit te maken met het eerdere Ford Focus-model. Toevallig stond deze ook klaar bij Ford Wensveen, want Ronald reed hier zelf mee. “We stapten in, reden weg en waren direct enthousiast. In dit model waren ook alle opties aanwezig die we in eerste instantie bij de nieuwe Ford Focus hadden uitgezocht. Dit was gewoon onze auto!” Of deze ook te koop was, vroegen Jolinda en Erwin zich af. En dat was het geval. “Je roept al snel dat een auto vooral betrouwbaar moet zijn en dat je van A naar B moet kunnen rijden. Maar uiteindelijk telt het uiterlijk en de extra luxe zeker mee. We hebben met deze aankoop echt waar voor ons geld gekregen. De doorslag om voor een Ford-model te gaan zat echt in de tijd die Ronald voor ons nam. Hij doorliep samen met ons het hele proces van aankoop. Met alle vragen, twijfels en opties die daarbij horen. Verrassend persoonlijk dus!”
Verrassend persoonlijk
De slogan van Ford Wensveen ‘verrassend persoonlijk’ is geen verrassing voor Jolinda. “Nico is heel erg van samen ergens voor gaan en heeft altijd veel over voor goede doelen in de regio. Dat zit volgens mij in het DNA van de familie. Zo heeft hij vanaf de start van de businessclub zijn deuren gastvrij opengezet om samen met de businessclub een mooi event te organiseren voor de leden. En omdat de businessclub een onderdeel is van stichting Vrienden van De Twijn steunt hij indirect de extra projecten en wensen voor de schoolgaande kinderen. Nico is altijd enthousiast, vriendelijk en met een grapje hier en daar. Sommige mensen springen er bij een eerste ontmoeting direct uit. Dat is bij Nico ook zo. Fijne persoonlijkheid, echt een gouden vent! Dat mag best een keer gezegd worden, vind ik.”
Aftersales
Wat Jolinda persoonlijk als heel prettig ervaart, is dat zij ook na de aankoop van de auto niet worden vergeten. “Ford Wensveen informeert ons regelmatig over het onderhoud van de auto en we krijgen steeds handige tips.” Na de eerste beurt van de auto ontvingen Jolinda en Erwin een e-mail van de monteur met een linkje naar een video om te laten zien welk onderhoud hij had gepleegd. “Dat heeft ons zo ontzettend verrast! Zo persoonlijk en transparant. Ook voor een leek als ik was de video heel duidelijk.”
Het klinkt als één grote lofzang, maar Jolinda en Erwin zijn echt tevreden. “Of ik een puntje van verbetering heb? Misschien is het een idee om een fiets beschikbaar te stellen als je auto voor onderhoud komt. Of een gratis leenauto als dat nodig is. Natuurlijk wel met volle fietsbanden of volle tank weer inleveren. Je kunt immers niet alles weggeven. Toch?”
Voetnoot
De opmerking van Jolanda is uiteraard ter harte genomen. Wat de fietsen betreft , deze hebben we klaar staan voor gebruik, met opgepompte banden. Er zitten zelfs enkele e-bikes tussen. Een service die we al enige tijd verlenen, maar met deze feedback zeker actiever gaan aanbieden.