Klanten vertellen
In de jaren tachtig was de Datsun Cherry zijn eerste aankoop. Daarna volgde een Nissan en een Mitsubishi. Toen er voldoende op zijn spaarrekening stond om een auto te kiezen op basis van de kwaliteiten die hij zocht, ging hij direct voor de Ford Focus. Hoe ver zijn voorkeur voor deze auto gaat en waarom hij dan nu toch in een Ford Kuga rijdt, lees je in dit verhaal van Jack Hagen uit Delfgauw.
Avonturen
Je eerste auto koop je vaak op basis van je budget en niet zozeer op basis van je wensenlijstje. “Zo ook bij mij”, vertelde Jack. Volgens zijn herinnering was zijn budget een spaarpolis die vrijkwam vlak na zijn achttiende. Voor zijn allereerste auto betaalde hij rond de 1000 gulden. “Ik beleefde er fantastische avonturen mee. Zo ben ik met drie vrienden op vakantie geweest; bepakt en bezakt en volledig opgevouwen in de auto op weg naar het avontuur.”
Merken historie
De Datsun Cherry, Nissan en Mitsubishi waren keuzes die vooral gebaseerd waren op budget en bijpassende kwaliteit. Toen Jacks zoon werd geboren ging hij op zoek naar een passende auto. Van een B- naar een C-segment. “Een vriend van mij reed in een Opel Astra. Dat vond ik echt vreselijk rijden. De Volkswagen Golf bleef over, maar daar reed iedereen al in. Een Ford Focus was misschien niet de meest populaire wagen om in gezien te worden, maar wel de beste in zijn klasse. En ook een hele mooie auto. Ik denk toch een imago dingetje.”
Ford Dealers
Sinds de aankoop van zijn Ford Focus bleef Jack voor het onderhoud bij de Forddealer in Delft. Een familiebedrijf uit de jaren 60 waar de klant nog koning was. Rond 2005 werd het bedrijf over genomen door een dealergroep. “Deze organisatie werkt strikt volgens bepaalde procedures en richtlijnen. Het familiare karakter was in een klap weg. De persoonlijke benadering verdween en het bedrijf richtte zich steeds meer op de zakelijke rijder. Daarnaast was ik ook niet altijd tevreden over het onderhoud. Ik stapte over naar weer een kleine dealer met veel persoonlijke aandacht. Dat voelde vertrouwd. Maar ook dit bedrijf ging over op een nieuw, zakelijk management. Opnieuw een zoektocht naar een andere dealer. Dat lukte. Toch miste ik die echte persoonlijke aandacht. Tot het moment dat ik bij Ford Wensveen kwam.
Ford Focus clubdag
Als fervent Ford Focusrijder is Jack sinds het begin lid van de Ford Focusclub. Hij was zelfs een aantal jaar bestuurslid en organiseerde mede de clubdag. “De Focusclub.nl is op 23 december 2005 opgericht. Het begon met een forum en sinds 1 augustus 2007 werd het een volwaardige autoclub. Via de website van deze club www.focusclub.nl en op het forum vind je veel informatie over de Ford Focusclub en hun activiteiten. Vooral het forum is 'the place to be'. Je kunt je hier gratis registreren om mee te praten, vragen te stellen en adviezen te geven over de Ford Focus. Natuurlijk kun je hier je eigen Ford Focus showen en ervaringen delen met andere leden van het forum. Als geregistreerd forumlid heb je ook toegang tot de shoutbox waar je met andere forumleden kan chatten. Voor €15 euro per jaar ben je al clublid.”
“Een keer per jaar organiseren we een speciale clubdag. Toen wij de clubdag niet meer op de vaste locatie konden organiseren, gingen we op zoek naar een andere, centrale locatie. De meeste leden komen uit Zuid- en West-Nederland. Al snel kwamen we uit bij Ford Wensveen. Verschillende leden hebben hier hun Ford Focus aangekocht en in onderhoud. Naar volle tevredenheid. Een link met Theo Hoogendoorn was snel gelegd via Anton van der Geest, service adviseur van Ford Wensveen en lid van de Ford Focus club. Al vier jaar mogen wij onze clubdag hier organiseren. Hopelijk kunnen we de dag volgend jaar weer houden als de coronamaatregelen voldoende ruimte geven.”
Ford Familie
“Ford Wensveen is een familiebedrijf waar ze daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jou als persoon. Tijdens de eerste bespreking voor de clubdag was er dan ook direct een klik. We hoefden niet langer na te denken en hebben de Ford EcoSport voor mijn vrouw bij Ford Wensveen gekocht.” Jack rijdt nu zelf een Kuga. Daar is hij om meerdere reden erg blij mee. “Nadat ik begin vorig jaar een verkeersongeval heb gehad, zag het ernaar uit dat ik mogelijk niet eens meer zou kunnen lopen. Na verschillende operaties en intensieve revalidatie ben ik vorig jaar juni ontslagen uit het revalidatiecentrum om poliklinisch verder te revalideren. Aan de aanrijding heb ik blijvend letsel overgehouden en mijn revalidatieproces loopt nog steeds. Hierdoor moest ik over op een automaat en zocht ik naar ander type rijcomfort. Dat is de Kuga geworden. Of ik nu mijn lidmaatschap moest opzeggen bij de Ford Focusclub? Nee, gelukkig rijdt mijn nog thuiswonende zoon in een Ford Focus. Zo kan het lidmaatschap blijven. Mijn liefde voor de Ford Focus is er nog altijd. En de clubdag is te gezellig om over te slaan.”