Even voorstellen ...
Geboren in Breda en opgegroeid in Limburg, in het plaatsje Herkenbosch. Al 26 jaar samen met vakantieliefde Serge, ontmoet in Frankrijk/Dordogne. Waarvan 16 jaar getrouwd. Woonachtig in Papendrecht. 14 jaar geleden is hun dochter Sanne geboren.
Inmiddels alweer 17 jaar in dienst bij Ford Wensveen en heet je van harte welkom bij binnenkomst aan de receptie van onze vestiging in Alblasserdam. Mogen wij je voorstellen aan: Didi!
Didi werkte in de reisbranche, onder andere als grondstewardess en hotel receptioniste. Gastheerschap met een commerciële instelling heeft bij haar altijd voorop gestaan. Dat is wat ze zo ontzettend leuk vindt. Voordat ze uiteindelijk bij Wensveen aan de slag ging, werkte ze bij Broere Reizen als reisadviseuse. Was een geweldige tijd! Ze heeft daar mooie reizen mogen boeken voor klanten en prachtig verzorgde studiereizen mogen maken. Na verloop van tijd was ze toe aan een nieuwe uitdaging.
In februari 2003 was Didi bij de Fiat garage voor onderhoud aan haar auto. Ze las een advertentie in de plaatselijke krant, de Klaroen. Ford Wensveen zocht een werkplaatsreceptioniste voor de vestiging Alblasserdam. Dichtbij haar woonplaats. Er was geen technische kennis nodig. Je moest vooral mensgericht zijn, goed zijn in de omgang met klanten en mensen weer blij de deur uit laten gaan. “Dat kan ik!” dacht Didi. “De basis zat goed bij mij en de kennis over auto’s konden ze mij leren. Dat was niet noodzakelijk, maar ik weet toch wel heel graag waarover ik praat.”
Auto technisch gezien heeft Didi steeds meer bijgeleerd. Ze vindt het interessant en handig om praktische dingen te weten. Om de klant beter te informeren en een afspraak zo efficiënt mogelijk in te plannen. Gelijker tijd helpt het haar om haar collega’s veel beter te helpen. “Als ik weet dat we voor bepaald onderhoud waarschijnlijk materiaal moeten bestellen, dan stem ik dat eerst af met een collega van de werkplaats en plan de afspraak later in. Dan hoeft de klant niet terug te komen en de monteur grijpt niet mis in het magazijn.”
Via Ford heef Didi verschillende trainingen gevolgd ook over de omgang met klanten. Tijdens iedere training steek je wel iets op, maar heel veel nieuws heb ik daar niet geleerd. Bij Broere Reizen was ik zo strikt opgevoed. De klant was daar echt koning en moest je altijd op die manier benaderen. Ik meen dat het ook echt in jezelf moet zitten om klanten op de best mogelijke manier te willen helpen. Servicegerichtheid en klantvriendelijkheid is niet volledig aan te leren.”
Ford Wensveen draagt de slogan ‘verrassend persoonlijk’. “Dat zijn wij ook echt! Mede doordat wij een relatief klein familiebedrijf zijn in deze branche. We zijn een hecht team en werken hier bijna allemaal al jaren. En dan leer je klanten ook echt kennen. Wat hun persoonlijke wensen zijn, waarmee je hen kunt plezieren, maar ook hele persoonlijke dingen. Zo was er pas nog een klant die net was bevallen, maar waarvan de auto een onderhoudsbeurt nodig had. Dit wist ik. Dan denk ik met haar mee wat de beste tijd is. Bijvoorbeeld direct na een voeding. Daarnaast plan ik het zo met mijn collega’s in dat deze mevrouw zo kort mogelijk hoeft te wachten. De klant waardeerde dit enorm.”
Didi heeft in de afgelopen jaren met verschillende klanten een persoonlijke band opgebouwd. “Vragen gaan dan over en weer aan de balie. Ik vind het belangrijk om daar soms even de tijd voor te nemen. Met plezier! Zo was er onlangs nog een mevrouw, waarvan de man was overleden. Ze kwam nu voor het eerst zelf met de auto voor onderhoud. Dan neem ik toch echt even de tijd om te vragen hoe het met haar gaat en om haar uit te leggen hoe het hier werkt. Voor haar was het allemaal nieuw.”
Inmiddels hoort Didi vaak al aan de stem wie zij aan de telefoon heeft. “Ik weet dan ook direct wat persoonlijke wensen zijn voor tijdstip en bijvoorbeeld vervangend vervoer.” Didi onthoudt veel. Dat heeft ze privé ook. “Ik onthoud echt de kleinste dingen van mensen en dan vind ik het leuk om daar iets mee te doen. Met een verjaardag bijvoorbeeld een persoonlijk cadeau verzinnen en leuk inpakken. Ik organiseer ook heel graag een gezellige avond met een thema, dinertje of een lekkere hapjesplank met een mooi glas wijn of glaasje Port daarbij. Een etentje bij de Wachter in Alblasserdam staat ook regelmatig op het programma. “Als iemand de perfectie beheerst in de omgang met klanten dan zijn zij het wel. En het eten is er natuurlijk ook verrukkelijk!”
Onlangs nog een nieuwe overkapping in de achtertuin laten maken en zelf de volledige inrichting gedaan. Dat is ook een passie van haar. Stylen en decoreren.
In haar vrije tijd speelt Didi zelfs regelmatig een spelletje Wordfeud met een dame van 83. Deze dame is klant bij Ford Wensveen. “Je speelt een spelletje, maar ondertussen vraag ik haar hoe het gaat. Zeker in deze coronatijd heel belangrijk. Ik heb ook verschillende klanten gebeld om gewoon even te vragen hoe het is. Dat vonden mensen verrassend, maar ook erg fijn.” Dat klanten al die persoonlijke aandacht waarderen, merken ze zeker bij Ford Wensveen. “Regelmatig neemt een klant iets lekkers mee of ze laten hun volle spaarkaart inwisselen voor een doos gebak voor ons. Daar zegt niemand hier ‘nee’ tegen!”
Waar Didi zelf in rijd? Ze heeft gereden in een Fiat, daarna heel even in een Kia en al heel snel daarna is ze overgestapt op een Ford. Didi rijdt inmiddels 11 jaar in haar Ford Ka. “Rijdt prima, brengt me overal en ik ben er nog altijd blij mee.” Haar man rijdt in een mooie Ford Kuga met alle daarbij behorende extra snufjes én een persoonlijke haal- en brengservice natuurlijk."